آیا آلودگی به ویروس کرونا باعث بی خوابی می شود؟

سه سال از شروع همه‌گیری COVID-19 می‌گذرد و جامعه پزشکی هنوز در حال یادگیری چیزهای جدیدی در مورد این بیماری تا به امروز است. یکی از علائمی که در حال حاضر باعث سر و صدای آنلاین شده است، بی خوابی است.

با کمال تعجب، ویروس کرونای جدید خواب آرام شبانه را نیز از بین می برد. این حتی یکی از فلج کننده ترین علائم است که اغلب در مورد آن صحبت نمی شود.

که در یک مقاله برای خبرگزاری آنلاین Axios، پریا متیو تجربه خود را با COVID-19 خفیف به اشتراک گذاشت که در نهایت منجر به کووید طولانی با علائم ناتوان کننده شد.

متیو گفت، در یک مقطع زمانی، او 23 علامت داشت، از جمله تنگی نفس مداوم، تپش قلب و بی خوابی. خوشبختانه، پزشکان او آسیب عمده‌ای به عضو پیدا نکردند. اما او اعتراف کرد که کووید طولانی مدت او را به ایجاد تغییرات بزرگ در زندگی خود واداشت.

“قبل از ابتلا به این بیماری که زندگی را تغییر می دهد، صادقانه بگویم که مراقبت زیادی از خودم نکرده بودم. اجازه می دهم استرس و اضطراب به من نفوذ کند. من بد غذا می خوردم، بیش از حد قهوه می نوشیدم و به ندرت برای ورزش وقت می گذاشتم.

او ادامه داد: «خیلی زود متوجه شدم: اگر می‌خواهم بهتر شوم، باید زندگی‌ام را کاملاً تغییر دهم. من هرگز نمی توانم به آن عادت های بد برگردم.»

متیو به طور خاص در مورد بی خوابی صحبت کرد اخبار سی بی اس چقدر برایش سخت بود که بخوابد.

“هیچ چیز کار نکرد. تمام شب را در عذاب بیدار می‌خوابیدم. احساس می‌کردم شوک الکتریکی از سرم تا انگشتان پا از بدنم عبور می‌کند.»

READ  Behind By Byline: گزارش سفر جاده ای

دکتر امانوئل دورین، روانپزشک و متخصص مغز و اعصاب، در توضیح تجربه متیو، به سی بی اس نیوز گفت که بی خوابی بیماران مبتلا به کووید طولانی مدت شامل دردی است که در برابر درمان مقاوم است. او گفت که همین پدیده را در بیماران خواب در بیمارستان کوه سینا دیده است.

در ادامه می‌گوید: «دردی که می‌تواند در شب نیز اتفاق بیفتد، و بسیاری از عدم تعادل اتونومیک، اختلالات اتونومیک، که توانایی بدن ما برای کنترل ضربان قلب و فشار خون است – که می‌تواند منجر به تپش قلب، تعریق شبانه شود». .

آ نظرسنجی 2022 توسط آکادمی پزشکی خواب آمریکا دریافت که نزدیک به یک سوم آمریکایی ها از زمان شروع همه گیری، اختلالات خواب را تجربه کرده اند. این پدیده توسط متخصصان “COVID-Somnia” نامگذاری شده است.

متیو فاش کرد که مبارزه او با کم خوابی باعث شد که حداقل یک ماه نتواند کار کند. و از آنجایی که درمان فقط شامل مدیریت علائم می شود، او برنامه ای برای بهبودی خود ارائه کرد.

او گفت که شروع به پیروی از یک روال روزانه کرد که شامل تغذیه سالم، نوشیدن مقدار زیادی آب، مصرف مکمل ها و حضور در بازتوانی ریوی است. او همچنین فعالیت های روزانه خود را برای کاهش مصرف انرژی بر اساس علائم محدود کرد. و راز سوم او مثبت اندیشی بود، چیزی که او اذعان داشت حتی قبل از همه گیری برای او سخت بود.

در چهار ماه، متیو تغییرات مثبتی را مشاهده کرد. اگرچه همه علائم از بین نمی روند، او خوشحال است که 60-70٪ بهبود یافته اند.

READ  سخنرانان غیرانگلیسی Pandemic Imperiled بیش از دیگران

او در پایان گفت: “اما از بسیاری جهات، من از قبل از ابتلا به کووید سالم تر هستم.”

پزشکان برای مقابله با کم خوابی، داشتن عادات بهداشتی خوب در خواب را توصیه می کنند. پیروی از یک برنامه منظم زمان خواب و عدم استفاده از دستگاه های دارای صفحه نمایش قبل از ضربه زدن به کیسه، تنها راه هایی برای جلوگیری از بی خوابی است.

با وجود عوامل بسیار زیادی که می تواند خواب شما را مختل کند، داشتن هشت ساعت خواب کامل در هر شب دشوار است. تخت ارواح