آیا یک سیب در روز می تواند از ضعف و ضعف جلوگیری کند؟ مطالعه نشان می دهد فلاونول ها کلیدی هستند

داشتن یک رژیم غذایی متعادل برای حفظ سلامت کلی بدن، به ویژه در سنین بالا بسیار مهم است. تحقیقات جدید نشان داده است که گنجاندن غذاهای غنی از فلاونول در رژیم غذایی به مبارزه با ضعف ناشی از افزایش سن کمک می کند.

اوایل مطالعات نشان داده اند که فلاونول ها دارای خواص ضد سرطانی، آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد ویروسی هستند. آنها همچنین دارای اثرات محافظتی در برابر اختلالات عصبی و قلبی هستند. این ترکیبات غذایی عمدتاً در سبزیجات برگ دار، سیب، پیاز، بروکلی و توت ها وجود دارند.

بر اساس مطالعه جدیدی که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است، خوردن غذاهای گیاهی مانند سیب و شاه توت ممکن است خطر ضعف را کاهش دهد.

ضعف تاثیر می گذارد حدود 10 درصد از افراد بالای 65 سال. خستگی مکرر، کاهش وزن ناخواسته و کاهش قدرت از علائم شایع ضعف هستند. این وضعیت منجر به افزایش خطر بستری شدن در بیمارستان، ناتوانی، سقوط، شکستگی و مرگ و میر می شود.

کارشناسان معتقدند مصرف کافی کالری و نوع مناسب آن تغذیه می تواند از ضعف جلوگیری کند. آنها توصیه می کنند که میوه ها، سبزیجات و پروتئین سالم را در رژیم غذایی قرار دهید و در عین حال قندهای اضافه شده، چربی های اشباع شده و سدیم را کاهش دهید.

آخرین مطالعه به نقش فلاونول ها در جلوگیری از ضعف اشاره می کند. محققان دریافتند که با مصرف هر 10 میلی گرم فلاونول، که معادل خوردن یک سیب است، احتمال بروز ضعف به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

READ  بالم پاک کننده Creature of Habit (بدون عطر)

این ضرب المثل قدیمی ممکن است اعتبار داشته باشد، یک سیب در روز پزشک را دور نگه می دارد (یا ضعف). محققان می توانند به راحتی 10 میلی گرم فلاونول در روز مصرف کنند زیرا یک سیب متوسط ​​حدود 10 میلی گرم فلاونول دارد. گفت.

محققان مشاهده کردند که کورستین، نوع فلاونول موجود در سیب و شاه توت، ممکن است به ویژه در پیشگیری از شکنندگی موثر باشد.

اگرچه هیچ ارتباط معنی‌داری بین دریافت کل فلاونوئید و ضعف وجود نداشت، مصرف بالاتر فلاونول‌ها (یکی از زیرگروه‌های فلاونوئیدها) با احتمال کمتری برای ایجاد شکنندگی همراه بود. به طور خاص، مصرف بالاتر کوئرستین فلاونوئیدی بود که قوی‌ترین ارتباط را با پیشگیری از شکنندگی داشت. این داده ها نشان می دهد که ممکن است زیر کلاس های خاصی از فلاونوئیدها وجود داشته باشند که بیشترین پتانسیل را به عنوان یک استراتژی غذایی برای پیشگیری از ضعف دارند.” بیانیه مطبوعاتی.

یک مطالعه جدید نشان داده است که خوردن غذاهای گیاهی مانند سیب و شاه توت ممکن است خطر ضعف را کاهش دهد.
پیکسابای

منتشر شده توسط Medicaldaily.com