افرادی که رژیم های گیاهی دارند میوه، سبزیجات و غلات کامل مصرف می کنند

نیمی از کسانی که رژیم غذایی گیاهی دارند کمتر از آنچه که مقامات توصیه می کنند، محصولات غلات کامل، میوه ها و سبزیجات مصرف می کنند.

این در یک نظرسنجی جدید در مورد عادات غذایی در میان 808 شرکت کننده که به رژیم های گیاهی پایبند هستند نشان داده شده است.

فقط نیمی از شرکت کنندگان در مطالعه ما گزارش دادند که هر روز یک میوه می خورند. 75 درصد پاسخ دادند که هر روز سبزیجات می خورند و 25 درصد پاسخ دادند که روزانه محصولات غلات کامل مصرف می کنند.


سینه گروف-ژاکوبسن

او یک محقق دکترا در دانشگاه Agder (UiA)، دپارتمان تغذیه و بهداشت عمومی است و این مطالعه را با همکاری محققان OsloMet انجام داد.

این محقق می گوید: «مطالعه به این نتیجه رسید که شرکت کنندگان در این نظرسنجی میوه، سبزیجات و غلات کامل کمتری مصرف می کنند و احتمالاً قند بیشتری نسبت به آنچه در دستورالعمل های رژیم غذایی نروژ توصیه می شود، مصرف می کنند».

به نظر می رسد بخش کوچکی از نمونه بیش از حد توصیه شده شکر مصرف می کند. نیمی از پاسخ دهندگان گزارش کرده اند که هر هفته شیرینی و تنقلات نمکی می خورند. 10 درصد مصرف روزانه نوشیدنی های شیرین را گزارش کرده اند.

Groufh-Jacobsen می‌گوید: «یافته‌ها ما را شگفت‌زده می‌کنند و لازم است مطالعات بیشتری را دنبال کنیم».

او می افزاید که مهم است در نظر داشته باشیم که در میان متخصصان تغذیه اتفاق نظر گسترده ای وجود دارد که رژیم گیاهخواری در تمام مراحل زندگی کافی است، اما پیش فرض این است که رژیم غذایی نیازهای بدن به غذای مغذی را برآورده کند.

READ  طرفداران اچ آی وی می گویند تغییر در برنامه کمک به گیلاد دسترسی PrEP را تهدید می کند

به دلایل بهداشتی و محیطی

این مطالعه به صورت یک نظرسنجی آنلاین انجام شد. از میان شرکت کنندگان، 530 نفر زن و 278 نفر مرد بودند. آنها در مورد عادات غذایی، سلامتی و انگیزه خود برای پایبندی به رژیم غذایی گیاهی گزارش دادند.

این محقق می گوید: دلایل زیست محیطی، سلامتی و رفاه حیوانات مهم ترین عوامل انگیزشی برای پایبندی به رژیم غذایی گیاهی هستند.

71 درصد می گویند تغییرات آب و هوایی مهم ترین است، در حالی که 64 درصد به نگرانی های بهداشتی اشاره می کنند. 49 درصد می گویند که رفاه حیوانات از همه مهمتر است.

75 درصد از پاسخ دهندگان گزارش می دهند که سلامت خود را خوب یا بسیار خوب می دانند.

ید بسیار کم در رژیم غذایی

تعداد کمی از شرکت کنندگان گزارش می دهند که از سوءتغذیه یا سایر شرایط منفی سلامتی آگاه هستند. Groufh-Jacobsen اشاره می کند که در این مطالعه یک ضعف وجود دارد زیرا این مطالعه نشان نمی دهد که آیا شرکت کنندگان واقعاً کمبودهای تغذیه ای دارند یا خیر. آنچه اغلب گزارش می شود کمبود ویتامین B12، آهن و ویتامین D است.

در مطالعه قبلی، او گزارش داد که وگان ها و گیاهخواران نروژی در معرض خطر کمبود ید هستند، اما تاکید کرد که این مشکلی است که در بقیه افراد نیز دیده می شود.

او می گوید: “شیر و محصولات لبنی و ماهی سفید و تخم مرغ منابع اصلی ید در رژیم غذایی نروژی هستند. کسانی که این غذاها را کنار می گذارند به ویژه در معرض کمبود ید هستند.”

READ  "مراکز تروما" بیمارستان هزینه های زیادی برای درمان آسیب های جزئی و اعزام افراد به خانه می پردازد

افراد دارای رژیم های غذایی محدود ممکن است از کمبود B12 و کمبود آهن نیز رنج ببرند. در مطالعه قبلی، او دریافت که افرادی که رژیم گیاهخواری یا گیاهخواری دارند عمدتاً وضعیت آهن کافی دارند.

Groufh-Jacobsen می گوید: “در مطالعه جدید ما، تنها 10 درصد از شرکت کنندگان گزارش دادند که مکمل های ید مصرف می کنند. این ممکن است نشان دهنده این باشد که شرکت کنندگان ما ید بسیار کمی دریافت می کنند، به خصوص گیاهخوارانی که همه مهم ترین منابع ید را از رژیم غذایی خود حذف می کنند.”

اهمیت مکمل ها

کمتر از نیمی از پاسخ دهندگان استفاده روزانه از مکمل ها را گزارش کردند. او فکر می کند تعداد آنها کم است.

او می گوید: “برای افرادی که بسیاری از گروه های غذایی را از رژیم غذایی خود حذف می کنند، مکمل هایی به شکل ویتامین ها و مواد معدنی ممکن است برای جلوگیری از کمبودهای تغذیه ای مهم باشد. با این حال، مکمل های غذایی نباید بدون انتقاد استفاده شوند.”

او اشاره می کند که رژیم غذایی متشکل از غذاهای گیاهی بیشتر توسط دولت توصیه می شود و اجماع گسترده ای در مورد سالم بودن غذاهای گیاهی وجود دارد.

این محقق می‌گوید: “اما رژیم غذایی باید متنوع باشد. طبق یافته‌های ما، انجام مطالعات بیشتر در مورد اینکه آیا افرادی که رژیم غذایی گیاهی دارند، دانش و مهارت‌های لازم برای تنظیم یک رژیم غذایی متعادل را دارند یا خیر، مهم است.”

او خاطرنشان می کند که این مطالعه بر اساس گزارش خود از کسانی است که گیاهی می خورند، و این مطالعه یافته ها را با گروه کنترلی که از نوع متفاوتی از رژیم غذایی پیروی می کنند، مقایسه نمی کند.

READ  ایالت های کالیفرنیا یک واگذار کننده از اوج و فرود در واکسیناسیون سالمندان آسیب پذیر است

گروف یاکوبسن می گوید: «این بدان معناست که باید مطالعات بیشتری انجام شود.

او خودش این کار را در پایان نامه دکتری خود ادامه خواهد داد. این پایان نامه در مورد عادات غذایی، تغذیه و شایستگی های تغذیه ای در بین جوانان دارای رژیم غذایی گیاهی در مقایسه با گروهی با رژیم غذایی متفاوت است. او همچنین انگیزه های آنها و موانع احتمالی برای داشتن یک رژیم غذایی گیاهی تر را بررسی خواهد کرد.

رژیم های گیاهی

808 آزمودنی پاسخ دادند که به یکی از این رژیم‌های گیاهی پایبند هستند:

  • رژیم گیاهخواری که تمام محصولات حیوانی را حذف می کند
  • رژیم گیاهخواری Lacto-ovo که از گوشت و فرآورده های گوشتی، ماهی و غذاهای دریایی اجتناب می کند، اما شامل شیر، محصولات لبنی و تخم مرغ به درجات مختلف است.
  • رژیم غذایی Pescatarian که گوشت و فرآورده های گوشتی را حذف می کند، اما شامل ماهی و صدف، شیر و محصولات لبنی و تخم مرغ به درجات مختلف است.
  • رژیم غذایی انعطاف پذیر که به دنبال کاهش مصرف غذاهای حیوانی است