خوردن روزانه یک آووکادو ممکن است کیفیت کلی رژیم غذایی را بهبود بخشد: مطالعه

آووکادو به دلیل خواص ضد التهابی و سلامت قلب خود شناخته شده است. محققان در یک مطالعه اخیر توصیه کرده اند که این ماده غذایی غنی از مواد مغذی را روزانه در رژیم غذایی خود بگنجانید، زیرا ممکن است به بهبود کیفیت کلی رژیم غذایی کمک کند.

محققان دپارتمان علوم تغذیه ایالت پن ایالت بررسی کردند که چگونه یک مداخله مبتنی بر غذا شامل یک آووکادو در روز می تواند به رفع کیفیت ضعیف رژیم غذایی کمک کند، یک عامل خطر مرتبط با بسیاری از بیماری ها.

آووکادو یک غذای غنی از مواد مغذی است که حاوی مقدار زیادی فیبر و سایر مواد مغذی مهم است. ما می‌خواستیم ببینیم که آیا مصرف منظم این ماده غذایی منجر به افزایش کیفیت رژیم غذایی می‌شود یا خیر. تحقیقات مشاهده‌ای قبلی نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان آووکادو دارای کیفیت رژیم غذایی بالاتری نسبت به سایرین هستند. کریستینا پترسن، سرپرست این مطالعه، گفت: بنابراین، ما این مطالعه را برای تعیین اینکه آیا ارتباط علی بین مصرف آووکادو و کیفیت کلی رژیم غذایی وجود دارد یا خیر، توسعه دادیم.

این کارآزمایی شامل 1008 شرکت کننده مبتلا به چاقی شکمی بود که به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه رژیم غذایی منظم خود را حفظ کردند و مصرف آووکادو خود را محدود کردند، در حالی که گروه دیگر یک آووکادو در روز را به مدت 26 هفته در رژیم غذایی خود قرار دادند.

از طریق مصاحبه های تلفنی قبل از مطالعه و در چند نقطه در طول دوره آزمایشی، محققان میزان دریافت رژیم غذایی شرکت کنندگان در 24 ساعت قبل را ارزیابی کردند. با استفاده از شاخص تغذیه سالم، کارشناسان بررسی کردند که این شرکت کنندگان چقدر به دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها که به عنوان معیاری برای کیفیت کلی رژیم استفاده می شد، پایبند بودند.

READ  رژیم غذایی ممکن است یکی از عوامل دردهای قاعدگی باشد. کدام غذاها می توانند آن را کاهش دهند؟

محققان خاطرنشان کردند که شرکت‌کنندگانی که روزانه یک آووکادو مصرف می‌کردند، پیروی بهتری از دستورالعمل‌های رژیم غذایی داشتند. کیفیت کلی رژیم غذایی ضعیف با خطر بیماری هایی مانند بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و بیماری کلیوی مرتبط بود.

“با بهبود پایبندی افراد به دستورالعمل های رژیم غذایی، می توانیم به کاهش خطر ابتلا به این بیماری های مزمن و افزایش امید به زندگی سالم کمک کنیم. در مطالعاتی مانند این مطالعه، ما قادر به تعیین روش های مبتنی بر غذا برای بهبود کیفیت رژیم غذایی هستیم، اما استراتژی های رفتاری همچنین برای کمک به افراد در رعایت دستورالعمل های غذایی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مورد نیاز است.

اگرچه بهبود کیفیت رژیم غذایی یک یافته شگفت‌انگیز نبود، اما محققان همچنین می‌توانند درک کنند که شرکت‌کنندگان چگونه می‌توانند به آن دست یابند.

ما تشخیص دادیم که شرکت کنندگان از آووکادو به عنوان جایگزینی برای برخی از غذاهای غنی از غلات تصفیه شده و سدیم استفاده می کردند. در مطالعه خود، آووکادو را به عنوان یک سبزی طبقه بندی کردیم و شاهد افزایش مصرف سبزیجات به دلیل مصرف آووکادو بودیم، اما شرکت کنندگان نیز از این میوه استفاده کردند. پیترسن افزود: آووکادو جایگزین برخی از گزینه های ناسالم می شود.