روال های مراقبت از پوست بعد از بارداری مادران جدید باید آن را دنبال کنند


با تمام تغییراتی که بدن شما در حین بارداری متحمل می شود ، جای تعجب نیست که ممکن است پوست شما برای ساییدگی پس از زایمان بدتر شود. مشکلات شایع پوستی پس از زایمان شامل تیرگی زیر چشم ، ملاسما (یا تغییر رنگ پوست به دلیل تغییرات هورمونی) ، در پنجره جدیدی باز می شودجوش های پوستی، و حساسیت بیش از حد

علاوه بر عدم تعادل کلی هورمون ها ، با شب های بی خوابی و کمبود استراحت از حضور در کودک خود نیز روبرو خواهید شد. بازیابی بافت پوست قبل از بارداری ممکن است در این مرحله دشوار به نظر برسد ، اما به این روش فکر کنید: اگر چنین است از پوست خود مراقبت کن و به طور گسترده ای ، از خود مراقبت کنید ، می توانید در وضعیت بهتری برای مراقبت از فرزند خود باشید.

در اینجا چند نکته برای به روزرسانی مراقبت از پوست معمول و پس از بارداری آورده شده است ، و شما را به بازیابی پوست سالم و شاد نزدیک می کند.

به آرامی تمیز و تنظیم کنید

بعد از بارداری ، ممکن است حساسیت پوست شما بیش از قبل شود. کمترین تماس با مواد آرایشی ، معطر یا شوینده های خانگی ممکن است صورت و بدن شما را تحریک کند. انتخاب یک پاک کننده و تونر ملایم به شما امکان می دهد بدون تشدید پوست ، پوست خود را از هرگونه باکتری یا تحریک کننده پاک کنید.

مراقب من باشمواد لازم مانند در پنجره جدیدی باز می شودسدیم لوریل سولفات (SLS) و در پنجره جدیدی باز می شودسدیم لوریت سولفات (SLES)، مشترکبه عنوان پیدا شده است مواد کف کننده در پاک کننده ها اما برای پوست های حساس بسیار سخت است. در عوض ، انتخاب کنید محصولات تزریق شده با بیزابولول یا عسل ، که خواص ضد التهابی و ضد باکتری دارند.

در حالی که بسیاری از تونرهای تجاری حاوی الکل و مواد افزودنی مانند گوگرد یا بنزوئیل پراکسید هستند بیشتر باعث تحریک پوست می شود. به دنبال تونر باشید با عصاره چای سبز ، بابونه و چای سفید برای اثرات تسکین دهنده و آرام بخش پوست شما.

اگر با آکنه پس از زایمان دست و پنجه نرم می کنید ، تونرهای حاوی اسید سالیسیلیک و اسید گلیکولیک می توانند به تصفیه منافذ و جلوگیری از بروز لکه های جدید کمک کنند. برای تمیز نگه داشتن پوست بهتر است دو بار در روز پاکسازی و تنش کنید. اطمینان حاصل کنید که محصولات خود را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که غیرکمدوژنیک منافذ پوست را مسدود نمی کند و به مشکلات آکنه اضافه می کند.

کمی لایه برداری کنید

لایه برداری از پوست شما می تواند با بلند کردن سلولهای مرده پوست صورت ، باعث روشن شدن لکه های تیره و کاهش آکنه شود. بهتر است این کار حداقل هفته ای یک بار انجام شود و بیشتر از سه بار در هفته انجام نشود لایه برداری بیش از حد معمول نیز می تواند خطرات جدی ایجاد کند. اگر با حساسیت یا تحریک پوست روبرو هستید ، بهتر است قبل از اقدام به لایه برداری ، از این مرحله صرف نظر کرده و تحریک را برطرف کنید.

همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید

لکه های تیره و ملاسما با قرار گرفتن در معرض نور ماوراlet بنفش می تواند بدتر شود – یا با تشدید مناطق تاریک موجود یا ایجاد مناطق جدید -. توصیه می شود هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید ، حتی اگر بیشتر در خانه بمانید. یک SPF با طیف گسترده با غیرکمدوژنیک فرمولی برای محافظت از پوست بدون مسدود شدن منافذ پوست.

تا حد امکان، از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب خودداری کنید و هرگونه پوست برهنه را بپوشانید. اگر می دانید 10 دقیقه یا بیشتر در خارج از منزل هستید ، برای محافظت بیشتر از کرم ضد آفتاب SPF 50 را انتخاب کنید.

پوست خود را مرطوب نگه دارید

برای بازگشت دوباره به پوستی سالم و درخشان و کاهش تیرگی و پف زیر چشم ، حفظ آب بدن یک امر ضروری است. حتماً مقدار زیادی آب بنوشید – حداقل هشت لیوان در روز – برای تقویت رطوبت طبیعی پوست.

جدا از این ، روی یک مرطوب کننده خوب سرمایه گذاری کنید تا به دنبال پاک کردن و تقویت کننده دو بار در روز استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که یکی از مواد افزودنی خشن را انتخاب کنید ، کمدوژنیک مواد ، رنگ ها و رایحه های مصنوعی برای جلوگیری از تحریک پوست شما.

محصولات چند وظیفه ای که در عین ارائه محافظت از SPF ، باعث آبرسانی به پوست شما می شوند می توانند با ضد آفتاب موجود شما همگام شوند.

مراقبت بیشتر به برنامه روزمره خود اضافه کنید

یک نوزاد جدید در خانه می تواند معنی داشته باشد منمزمان تقریباً کم است و اساساً وجود ندارد. با این حال ، فدا کردن سلامتی خود می تواند صدمات زیادی به بدن شما وارد کند. مراقبت بیشتر به کارهای روزمره به معنای ضربه زدن با یک سنگ به دو پرنده است: توجه بسیار لازم به پوست و در عین حال ایجاد فرصتی برای آرامش.

استفاده از کرم شب زیر چشم می تواند به مبارزه با سیاهی تیرگی و پف کرده و چند دقیقه آرامش و سکوت را برای شما ایجاد کند. علاوه بر این ، در پنجره جدیدی باز می شودخواب آرام تر می تواند در شرایط پوست شما تفاوت ایجاد کند.

هفته ای یکبار ، مدتی را برای ماسک آبرسان صورت اختصاص دهید تا رطوبت پوست را تقویت کند. می توانید مدیتیشن کنید ، یک کتاب بخوانید ، یا کمی استراحت کنید در حالی که کتاب تنظیم و جذب می شود. از البته ، شما همیشه می توانید در پنجره جدیدی باز می شوداز همسر یا شریک زندگی خود کمک بخواهید در مراقبت از کودک اگر احساس می کنید باید استراحت کنید!

ایجاد روال با همه شلوغی ها و تمایلات به سمت نوزاد تازه متولد شده کار ترسناکی است. از این گذشته ، نیازهای کودک همیشه وجود دارد و شما نمی توانید دقیقاً برنامه ریزی کنید که چه موقع کودک ممکن است دچار مشکل شود. با این حال ، کمک به داشتن چیزی به سادگی مراقبت از پوست برای لنگر انداختن مراقبت از خود. به یاد داشته باشید که هر روز به روال عادت خود پایبند باشید و به سرعت به سمت یک برنامه پایدارتر و پوستی بهتر و سالم حرکت خواهید کرد.

خلاصه

روال های مراقبت از پوست بعد از بارداری مادران جدید باید آن را دنبال کنند

نام مقاله

روال های مراقبت از پوست بعد از بارداری مادران جدید باید آن را دنبال کنند

شرح

در اینجا چند نکته برای به روزرسانی برنامه مراقبت از پوست خود پس از بارداری ، نزدیک کردن شما به بازیابی پوست سالم و شاد آورده شده است.

نویسنده

ام جی فرناندز

نام ناشر

اسموتی زیبایی

آرم ناشر