رژیم مدیترانه ای سبز چیست؟ ممکن است به کاهش چربی مضر احشایی کمک کند

به دنبال رژیمی هستید که بتواند به کاهش چربی خطرناک احشایی کمک کند؟ رژیم مدیترانه ای سبز ممکن است برای این کار مناسب باشد.

رژیم غذایی مدیترانه ای (MED) به طور مداوم در صدر فهرست سالم ترین رژیم هایی قرار دارد که افراد می توانند از آن استفاده کنند. در واقع، این رژیم یک بار دیگر در US News & World Report رتبه اول را به خود اختصاص داده است. بهترین رژیم های غذایی امسال، پنجمین سال متوالی است که مقام اول را به خود اختصاص داده است.

اما وقتی نوبت به کاهش بافت چربی احشایی (VAT) می رسد، آیا رژیم غذایی سنتی مدیترانه ای همچنان برتر خواهد بود؟ یا رژیم مدیترانه ای سبز اصلاح شده تاج را می گیرد؟

مالیات بر ارزش افزوده نوعی چربی است که بسیار خطرناک است زیرا تمایل دارد به دور اندام های داخلی فرد بپیچد، دانشگاه بن گوریون نقب (BGU) اشاره شد در یک خبر تیمی از محققان در مطالعه خود خاطرنشان کردند که این بیماری “نزدیک با ایجاد چندین عامل خطر قلبی عروقی مرتبط است” و “یک نشانگر مستقل مرگ و میر” است. منتشر شده در پزشکی BMC.

آنها نوشتند: “انباشتگی بافت چربی احشایی (VAT) یکی از عوامل کلیدی اصلی است که بین افراد چاق سالم و ناسالم متابولیک متمایز می شود.”

محققان تاثیر رژیم مدیترانه ای سبز بر مالیات بر ارزش افزوده را بررسی کردند. رژیم مدیترانه ای سبز یکی از رژیم های غذایی است که درست مانند رژیم غذایی سنتی، سرشار از مواد غذایی مانند غلات کامل، میوه ها، حبوبات، ماهی و روغن زیتون است. تفاوت آن در این است که سرشار از پلی فنول های غذایی و سبز است گیاهی پروتئین و گوشت قرمز و فرآوری شده کم است.

READ  درخواست یک هنرمند مستقل برای جستجوی فراتر از الگوریتم ها و لیست های پخش تنظیم شده

به عبارت دیگر، یک “نسخه سبزتراز رژیم غذایی مدیترانه ای سنتی.

محققان یک مطالعه 18 ماهه را تحت عنوان مداخله غذایی تصادفی کنترل‌شده پلی‌فنول‌های فرآوری‌نشده (DIRECT-PLUS) انجام دادند که شامل 294 شرکت‌کننده بود که از دستورالعمل‌های ساده رژیم غذایی سالم، رژیم غذایی مدیترانه‌ای یا رژیم مدیترانه‌ای سبز پیروی می‌کردند.

سپس بافت چربی شرکت کنندگان از طریق اسکن MRI مورد بررسی قرار گرفت. به طور باورنکردنی، این تیم دریافت که افرادی که از رژیم مدیترانه سبز پیروی می کردند، 14 درصد چربی احشایی کاهش یافته بودند. در مقایسه، کسانی که رژیم مدیترانه ای سنتی را انتخاب کردند، 7 درصد از دست دادند، در حالی که کسانی که از رژیم غذایی سالم پیروی کردند، حتی 4.5 درصد چربی احشایی کمتری از دست دادند.

این بدان معناست که رژیم مدیترانه ای سبز منجر به کاهش چربی احشایی شده است که «بیش از دو برابر» مالیات بر ارزش افزوده از دست رفته با رژیم غذایی مدیترانه ای سنتی است.

هیلا زلیچا، نویسنده این مطالعه، از BGU، گفت: کاهش 14 درصدی چربی احشایی یک دستاورد چشمگیر برای ایجاد تغییرات ساده در رژیم غذایی و سبک زندگی شما است. کاهش وزن تنها در صورتی یک هدف مهم است که با نتایج چشمگیر در کاهش بافت چربی همراه باشد.

این نتایج نشان می دهد که رژیم مدیترانه ای سبز اصلاح شده می تواند در کاهش چربی احشایی بالقوه خطرناک بسیار موثر باشد. و پلی فنول ها ممکن است در پس کاهش مالیات بر ارزش افزوده باشند. پلی فنول ها مواد شیمیایی گیاهی هستند که در بسیاری از غذاهای گیاهی وجود دارند و به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آنها مورد مطالعه قرار گرفته اند.

READ  فونداسیون پوست دوم با آب سیسلی

محققان نوشتند: «رژیم سبز-MED غنی شده با پلی فنول ها و کاهش مصرف گوشت قرمز ممکن است به عنوان نسخه بهبود یافته رژیم غذایی MED برای کاهش هدفمند مالیات بر ارزش افزوده عمل کند.» مطالعات آینده برای بررسی مکانیسم‌های دقیق غذاهای غنی از پلی فنل بر روی چاقی احشایی مورد نیاز است.

به گفته BGU، تیم آزمایش DIRECT-PLUS برای اولین بار رژیم مدیترانه ای سبز را معرفی کرد. در قبلی مطالعهمشخص شد که این رژیم حتی برای سلامت قلب و متابولیک بهتر از رژیم غذایی مدیترانه ای سنتی است.