3 وعده انگور در روز باکتری های روده را افزایش می دهد، عملکرد متابولیک را تقویت می کند، یافته های مطالعه

انگور دارای طیف وسیعی از فواید سلامتی است، از جمله تقویت سیستم ایمنی، ارتقای سلامت قلب و عروق و تنظیم سطح قند خون، زیرا سرشار از پتاسیم است. اما چند انگور در روز باید خورد؟ محققان می گویند که سه وعده غذایی ایده آل است.

این مطالعه که در مجله منتشر شده است گزارش های علمی، دریافته است که انگور همچنین می تواند با افزایش فراوانی باکتری های مفید روده تأثیر مثبتی بر سلامت روده داشته باشد و دلیل دیگری برای گنجاندن انگور در برنامه غذایی روزانه به ما می دهد.

میکروبیوتای روده چقدر مهم است؟

میکروبیوتای روده برای سلامت انسان بسیار مهم است و بر جنبه های مختلفی مانند هضم، عملکرد سیستم ایمنی، جذب مواد مغذی و حتی بر شرایطی مانند تأثیر می گذارد. چاقی، دیابت و سلامت روان.

محققان، با توجه به تاثیر مواد مغذی مختلف بر میکروبیوم، توجه خود را به غذاهای خاصی مانند انگور معطوف کرده‌اند تا فواید بالقوه آنها را در ارتقای رشد و تنوع میکروبیوم روده بررسی کنند.

علاوه بر فواید شناخته شده انگور برای سلامت قلب، بهبود حافظه و محافظت در برابر سرطان روده بزرگ، محققان دریافته اند که آنها همچنین می توانند به کاهش التهاب در بدن کمک کنند.

“از آنجایی که می دانیم رژیم غذایی می تواند میکروبیوم روده را تعدیل کند، و می دانیم که انگور رژیمی می تواند اثراتی بر سلامتی داشته باشد، منطقی است که بپرسیم: آیا انگور می تواند میکروبیوم روده را تعدیل کند؟ این ممکن است به مکانیسم کلی اثر مرتبط باشد.” جان ام پزوتو، رئیس و استاد داروسازی کالج داروسازی و علوم بهداشتی دانشگاه نیوانگلند غربی، به اخبار پزشکی امروز (MNT).

READ  برخی از زندانیان زندان های شهرستان واکسیناسیون را بلیط زندگی بهتر - در قلم ایالتی می دانند

سه وعده انگور چگونه بر تولید میکروبیوم تأثیر می گذارد؟

محققان 41 فرد سالم را ردیابی کردند که تنها 29 نفر از آنها مطالعه را تکمیل کردند. از بین شرکت کنندگان، 22 نفر (53.7%) زن و 19 نفر (46.3%) مرد بودند. سن شرکت کنندگان از 20.9 تا 55.7 سال با میانگین سنی 39.8 سال متغیر بود.

هنگامی که شرکت کنندگان مجبور شدند به مدت دو هفته انگور مصرف کنند، انواع خاصی از باکتری های روده مانند Holdemania spp. کاهش یافت، در حالی که باکتری های دیگر مانند استرپتوکوک ترموفیل افزایش یافت.

برخی حتی 30 روز پس از قطع مصرف انگور تغییراتی را در میکروبیوم خود نشان دادند که نشان می‌دهد اثرات خوردن انگور می‌تواند به تأخیر بیفتد.

منطقی است که فکر کنیم برخی از میکروارگانیسم‌ها انگور را مطلوب و شکوفا کرده‌اند، در حالی که برخی دیگر این کار را نکردند. موضوع بسیار پیچیده است، اما همچنین، اگر یکی از اعضای جامعه میکروبی شروع به شکوفا کند، ممکن است به خودی خود بر فراوانی انگور تأثیر بگذارد. پزوتو به MNT گفت.

او افزود: «از آنجایی که هر یک از اعضای میکروبی در جامعه آنزیم‌های خاص خود را دارند که در مسیرهای متابولیکی مختلف شرکت می‌کنند، تغییر فراوانی سطح آنزیم و مسیر را به بالا یا پایین تغییر می‌دهد.»

کنسانتره تهیه شده از انگورهایی مانند این یکی از محصولات مورد بحث است.
خبرگزاری فرانسه / سفین حامد

منتشر شده توسط Medicaldaily.com