5 ماده غذایی با شاخص گلیسمی پایین برای کنترل سطح قند خون

دیابت خطرات قابل توجهی برای سلامتی دارد، از جمله عوارض بالقوه مانند بیماری قلبی، آسیب کلیه، آسیب عصبی و مشکلات بینایی.

بیش از 34 میلیون نفر در ایالات متحده مبتلا به دیابت هستند – که 10.5٪ از جمعیت را شامل می شود – که اکثریت آنها به دیابت مبتلا هستند. دیابت نوع 2. افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و نوع 2 برای مدیریت این عارضه نیاز به تنظیم سبک زندگی، دارو و مهمتر از همه غذاهای با شاخص گلیسمی پایین دارند.

مصرف غذاهای با گلیسمی بالا مانند نان سفید و جو دوسر می تواند منجر به افزایش سطح قند خون شود. با این حال، انتخاب آگاهانه و انتخاب مواد غذایی با گلیسمی پایین می تواند به معکوس کردن این وضعیت کمک کند.

این نمونه‌هایی از غذاهای با گلیسمی پایین را بررسی کنید که می‌توانند به طور موثر به مدیریت سطوح دیابت شما کمک کنند.

1. فرنی: همیشه ایده خوبی است که گزینه های صبحانه چرب را با فرنی عوض کنید زیرا یک کاسه گلیسمی بسیار کمتری دارد. بلغور جو دوسر با محتوای فیبر بالای خود که با استفاده از جو دو سر برش فولادی تهیه شده است، کمک می کند تنظیم سطح گلوکز خون و بهبود حساسیت به انسولین. “[Oats] لیا جانستون، متخصص تغذیه در آژانس سلامتی SRW، می گوید: کربوهیدرات های پیچیده ای هستند به این معنی که پر از فیبر هستند. این را بخور، نه آن را. فیبر بتا گلوکان موجود در جو دوسر است که تأثیر قابل توجهی بر کاهش قند خون و پاسخ انسولین دارد. کربوهیدرات‌های فیبر برای هضم و متابولیسم طولانی‌تر طول می‌کشد و به نوبه خود، گلوکز خون به سرعت افزایش نمی‌یابد.

READ  طوفان زمستانی تگزاس در نظارت بر زندگی سالمندان فاقد شکاف است

2. زغال اخته: میوه های تازه، به ویژه آنهایی که نمره GI پایینی دارند، برای افراد دیابتی توصیه می شود. گنجاندن میوه هایی مانند زغال اخته، انگور و سیب در رژیم غذایی شما واقعاً می تواند تفاوت ایجاد کند. یک 2013 مطالعه انجام شده در ایالات متحده نشان داد که این میوه ها با کاهش خطر ابتلا به دیابت مرتبط هستند و زغال اخته ستاره این نمایشگاه است.

بنابراین، ایده خوبی است که هر هفته حدود سه وعده از این میوه‌های مناسب دیابت را مصرف کنید. می توانید به راحتی آنها را به فرنی صبحگاهی خود اضافه کنید یا راه های خوشمزه دیگری برای لذت بردن از آنها بیابید.

3. سیب زمینی شیرین: سیب زمینی شیرین می تواند انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به دیابت باشد، اما مهم است که از آن در حد اعتدال لذت ببرید. این سبزیجات خوشمزه مملو از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی هستند که فواید زیادی برای سلامتی دارند. آنها شاخص گلیسمی پایینی دارند، به این معنی که باعث افزایش شدید سطح قند خون نمی شوند. به علاوه، آنها حاوی منیزیم و فیبر هستند که می تواند به بهبود مقاومت به انسولین و ثابت نگه داشتن قند خون کمک کند. خیلی خوب سلامتی

4. سیر: سیر در کنترل سطح قند خون، به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مفید است. یک 2013 مطالعه در هند نشان داد که ترکیب کپسول سیر با داروی متفورمین منجر به کاهش سطح گلوکز خون ناشتا و بعد از غذا در مقایسه با متفورمین به تنهایی می شود. به همین ترتیب، الف مطالعه در سال 2017 در چین دریافتند که مکمل های سیر اثرات مثبتی بر سطح قند و کلسترول خون دارند. سیر چه به صورت خام، پخته یا به شکل مکمل مصرف شود، می تواند به کنترل بهتر قند خون کمک کند و افزودنی ارزشمند برای برنامه مدیریت دیابت است.

READ  قدم زدن در برابر HIV / AIDS ، به ویژه در جنوب ، به عنوان Nates Battles Covid ، کاهش می یابد

5. ماست: بسیاری از مردم ممکن است تحت این تصور باشند که از آن زمان ماست یک محصول لبنی پرچرب است، باید در رژیم غذایی افراد مبتلا به قند خون بالا از مصرف آن اجتناب شود. برخی از متخصصان تغذیه این ادعا را رد کرده‌اند و می‌گویند که نسخه‌های خانگی بدون طعم و شیرین، نمره GI پایین‌تری دارند و بنابراین برای بیماران دیابتی مناسب هستند.

منتشر شده توسط Medicaldaily.com